TV 2s indhold

Endnu mere relevans på alle TV 2s kanaler

I begyndelsen af 2018 er det ét år siden, TV 2 første gang viste sin kampagnefilm ’Alt det vi deler’ om vores fokus på det, der samler os frem for det, der adskiller os. Et almenmenneskeligt budskab, som ramte plet i både Danmark og udlandet, hvor filmen tilsammen er set 383 millioner gange og er delt 11 millioner gange.

’Alt det vi deler’ handler også om relevans, og netop relevans er baggrunden for TV 2s succes gennem de senere år på hovedkanalen og siden på vores nichekanaler.

I 2017 har fire af TV 2s kanaler haft fremgang på tv-markedet, og tre af dem – TV 2 NEWS, TV 2 SPORT og TV 2 FRI – opnåede deres hidtil højeste seerandel. Også TV 2 CHARLIE, som har givet seerne nye fiktionsserier, bl.a. den danske serie ’Mercur’, og nye musikprogrammer, fik fremgang i 2017.

Vi har gjort TV 2 NEWS mere relevant på alle årets dage – også når der ikke er gule breaking news-bjælker over skærmen. Det er bl.a. sket med stærke magasinprogrammer og med det daglige program ’NEWS & Co.’, der perspektiverer dagens nyhedshistorier gennem engageret debat og markante holdninger.

TV 2 SPORT har sat yderligere fokus på danske sportsstjerner og danske sportsrettigheder, TV 2 CHARLIE er blevet mere relevant for de nye 50-årige, og TV 2 FRI er danskernes foretrukne livsstilskanal med danske og udenlandske programmer i genren. De gode takter fortsætter i 2018.

TV 2 ZULU drejer indholdsprofilen for at komme endnu tættere på de unges virkelighed, og der er taget godt imod de nye tiltag, bl.a. ny dansk fiktion på ZULU. Generelt vil vi i 2018 sætte mange kræfter ind på at komme tættere på de unge seere og brugere, og vi vil vise, at TV 2 – og især TV 2 ZULU – fortsat er relevant for de yngre målgrupper.

På TV 2s hovedkanal er den tætte, daglige nyhedsdækning i fremgang og er en motor for fortsat høj sening. Vi følger op på fiktions-rekordåret 2017 med nye serier og sæsoner, vi indleder 2018 med EM i herrehåndbold på TV 2 og TV 2 SPORT, vi underholder familierne i weekenden, vi kommer med nye livsstilsprogrammer og markante dokumentarer, og vi vil fortsat gøre os umage med at ramme de dagsordener, som danskerne debatterer.

Vi glæder os til at dele vores indhold med dig i 2018.

Anne Engdal Stig Christensen
Indholdsdirektør