ZULUs stærkeste forårssæson

18. juni 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 ZULU får sin bedste forårssæson nogensinde og demonstrerer, at tv-mediet fortsat lever godt blandt de yngre seere. ”Årsagen er kanalens klare og tydelige funktionalitet”, siger chefen.

Blandt andet 'Dybvaaaaad!' er medvirkende til, at TV 2 ZULU har haft sin bedste forårssæson nogensinde blandt de 15-40-årige. (Foto: TV 2)

Det er en overfortolkning, når det ind imellem hævdes, at de yngre seere dropper den almindelige tv-sening og flytter al forbruget til streaming-tjenester. Det er TV 2s kanal for de yngre seere, TV 2 ZULU, et klart bevis på.

TV 2 ZULU har haft sin bedste forårssæson nogensinde blandt de 15-40-årige, og det ser ud til, at hele 1. halvår 2014 også kan blive kanalens bedste 1. halvår nogensinde.

- Det er tankevækkende – og for mig er svaret ZULUs helt klare og tydelige funktionalitet, som vi det seneste halve år har arbejdet på at skærpe yderligere. Seerne ved, at på ZULU er det sjovt at være, og derfor vælger de kanalen til. Samtidig er det værd at bemærke, at TV 2 ZULUs sharevækst sker i et halvår, hvor konkurrencen er intensiveret med DR3 som en ny og væsentlig aktør over for de yngre seere. Så vi er ganske tilfredse og har også planlagt et særdeles lovende efterår, siger kanalchef Sune Roland, TV 2 Networks.

TV 2 ZULU ser ud til at få en almindelig seerandel blandt de 15-40-årige på cirka 5,5 procent i 1. halvår. Når ZULU-seningen alene måles i forhold til de kommercielt finansierede kanaler, står ZULU for cirka 8,5 procent af de 15-40-åriges sening. Begge dele er rekorder for ZULU.

Fra 'Zulu The Color Run' i Valbyparken i København søndag 15. juni.

ZULU er mere end en tv-kanal
Ifølge Sune Roland er der også et andet svar i fortællingen om succesen for ZULU:

- Det svar handler om, at ZULU er meget mere end en tv-kanal - vi er en stemning. En stemning, man kunne opleve i søndags ved ’Zulu The Color Run’, og som igen vil kunne opleves hele sommeren under ZULU Sommerbio under åben himmel og efter sommeren ved ZULU Comedy Festival.

Sune Roland siger, at dommedagsprofeterne også på et andet område har taget fejl:

- Mens gennemsnitsalderen på de fleste kanaler bliver ældre, er den gennemsnitlige ZULU-seer faktisk blevet yngre i dette halvår – også stik imod dommedags-profetierne om, at de unge helt dropper tv til fordel for Netflix o.l., siger kanalchefen.

 

 

 

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}