Tv-seningen uge 4: Håndboldherrerne dominerer

26. januar 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

De danske seere har for alvor taget de danske håndboldherrer til sig - og de er med til at give TV 2 en rigtig flot uge.

Kasper Hvidt kom for alvor i gang mod Makedonien, der blev sidste uges mest sete tv-program.

De vandt det indlende gruppespil. De fører det igangværende gruppespil. Og de topper seer-hitlisterne for sidste uge. Der er selvfølgelig tale om de danske håndboldherrer, som i skrivende stund er et point fra deres anden VM-semifinale i træk.

Lykkes det, skal de spille på fredag - mod Kroatien eller Frankrig - og så vil de utvivlsomt også trække mange seere ind foran tv-skærmen.

I sidste uge var det søndagens sejr over Makedonien, der trak flest seere ind på TV 2. 1.687.000 danskere fulgte gennemsnitligt med i afklapsningen, og faktisk var hele 1.9 millioner med i anden halvleg. De øvrige kampe i sidste uge - mod Norge, Egypten, Polen og Saudi Arabien - placerer sig på pladserne tre til seks.

Studieudsendelserne fra VM i Kroatien placerer sig også godt på hitlisterne - ligesom TV 2-programmer som "Liebhaverne", "Er jeg da helt gak mor?" og "Årgang 0 - år 9" er med til at give TV 2 en rigtig flot uge.

Top 20 - 21-50 år - uge 4 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 VM-håndbold: Danmark-Makedonien 694.000 51 2. DR1 X Factor 767.000 70 3. TV 2 VM-håndbold: Danmark-Norge 687.000 60 4. TV 2 VM-håndbold: Danmark-Polen 594.000 57 5. TV 2 VM-håndbold: Danmark-Egypten 591.000 57 6. TV 2 VM-håndbold: Danmark-Saudi Arabien 574.000 51 7. TV 2 VM-Studiet: Dansk sejr og fire point ... 559.000 53 8. TV 2 Årgang 0 - år 9 502.000 52 9. DR1 Livvagterne 498.000 37 10. TV 2 VM-Studiet: Hvidt stoppede Lazarov 487.000 45 11. TV 2 Er jeg da helt gak mor? 405.000 39 12. TV 2 VM-Studiet: Samba-sensationen 396.000 35 13. TV 2 Liebhaverne 375.000 41 14. TV 2 VM-Studiet: Egypten har tidligere ... 325.000 34 15. DR1 Danmarks Indsamling 2009 317.000 35 16. TV 2 Obamas indsættelse: Den store tale 313.000 44 16. TV 2 Helt ærligt, mor og far! 313.000 31 18. TV 2 Forbryderjagt 309.000 29 19. TV 2 Den store dag 292.000 27 20. DR1 Kontant 285.000 27

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 19. - 25. januar 2009 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 9 t 02 min 36 9 t 02 min 35 TV 2 Zulu 0 t 31 min 2 0 t 49 min 3 TV 2 Charlie 0 t 25 min 2 0 t 14 min 1 TV 2 FILM 0 t 21 min 1 0 t 26 min 2 TV 2 NEWS 0 t 33 min 2 0 t 30 min 2 DR1 5 t 39 min 23 5 t 12 min 20 DR2 1 t 03 min 4 0 t 52 min 3 DR Update 0 t 04 min 0 0 t 04 min 0 TV3 0 t 57 min 4 1 t 24 min 6 TV3+ 0 t 34 min 2 0 t 52 min 3 Kanal 4 0 t 21 min 1 0 t 31 min 2 Kanal 5 0 t 36 min 2 0 t 57 min 4 6'eren 0 t 17 min 1 0 t 26 min 2 Discovery 0 t 19 min 1 0 t 30 min 2 TV 2 SPORT 0 t 22 min 2 0 t 18 min 1 Eurosport 0 t 18 min 1 0 t 19 min 1 Andre 3 t 38 min 15 3 t 26 min 13 I alt 25 t 00 min 100 25 t 41 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 4 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 998.000 50 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 940.000 52 3. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 927.000 49 4. DR1 TV AVISEN 21.00 734.000 31 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 730.000 46 6. DR1 TV AVISEN 18.30 605.000 38 7. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 589.000 48 8. TV 2 Regionale nyheder 18.10 588.000 47 9. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 555.000 37 10. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 541.000 46 11. DR1 SportNyt 18.55 / 21.40 / 21.50 428.000 19 12. TV 2 Regionale nyheder 16.10 216.000 36 13. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 201.000 35 14. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-10.00 195.000 62 15. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 182.000 60 16. TV 2 Regionale nyheder 12.10 139.000 45 17. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 132.000 38 18. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 114.000 30 19. DR2 Deadline 22.30 105.000 6 20. DR2 Deadline 17.00 80.000 10 21. DR2 DR2 Udland 19.30 79.000 4 23. DR1 DR Update 15.00 70.000 17 24. DR1 DR Update 12.00 44.000 13

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 4 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 VM-håndbold: Danmark-Makedonien 1.687.000 55 2. DR1 X Factor 1.586.000 60 3. TV 2 VM-håndbold: Danmark-Norge 1.572.000 63 4. TV 2 VM-håndbold: Danmark-Egypten 1.437.000 62 5. TV 2 VM-håndbold: Danmark-Polen 1.399.000 56 6. TV 2 VM-håndbold: Danmark-Saudi Arabien 1.364.000 55 7. TV 2 VM-Studiet: Dansk sejr og fire point ... 1.321.000 58 8. TV 2 VM-Studiet: Hvidt stoppede Lazarov 1.091.000 47 9. DR1 Livvagterne 1.072.000 35 10. TV 2 VM-Studiet: Samba-sensation 980.000 40 11. TV 2 Liebhaverne 944.000 44 11. TV 2 Er jeg da helt gak mor? 944.000 40 13. TV 2 Årgang 0 - år 9 935.000 41 14. DR1 Kender du typen? 859.000 38 15. DR1 Kontant 852.000 38 16. TV 2 VM-Studiet: Egypten har tidligere ... 823.000 36 17. TV 2 Obamas indsættelse: Den store tale 805.000 41 18. DR1 Danmarks Indsamling 2009 803.000 37 19. DR1 For Your Eyes Only 691.000 34 20. TV 2 Den store dag 675.000 29

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 4 2009 (til 25. januar) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 67,3 63,8 Viasat 14,4 16,2 SBS TV 12,5 14,5 Discovery 3,2 3,4 TV 2 SPORT 1,9 1,4 MTV 0,7 0,8

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

(Gallup måler ikke længere seertal på CNN, BBC World mv.)

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.487.000 643.000 DR Update 708.000 244.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 4 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV/MIDT-VEST 28 71 TV SYD 24 49 TV2 ØST 24 54 TV 2/FYN 23 53 TV 2 | ØSTJYLLAND 23 53 TV2/NORD 20 51 TV 2/ Lorry 17 41

Billede {0} af {1}