Tv-seningen uge 34: ZULU ramte plet

27. august 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

ZULU ramte plet i sin målgruppe, gik all time high og fik den bedste dag og den bedste uge på kanalen nogensinde.

Rasmus Bjerg var vært ved årets 'Zulu Comedy Galla'. (Foto: Per Arnesen / TV 2)

Søndagens ’Zulu Comedy Galla’ og det nyskabende ’Zulu BFF’ gik rent ind i kanalens målgruppe og gjorde søndagen til ZULUs bedste dag nogensinde blandt de 15-40-årige. Søndag fra kl. 21.00 og frem til midnat var TV 2 ZULU suverænt Danmarks mest sete kanal blandt de 15-40-årige med dobbelt så mange seere som nummer to, TV 2. 

Samtidig trak søndagen og de tre første dage af ZULUs comedyfestival så mange seere til skærmen, at sidste uge blev kanalens bedste blandt de 15-40-årige. En comedy-uge, som blev skudt i gang med verbale øretæver leveret af bl.a. Anders Matthesen, Mick Øgendahl, Torben Chris, Thomas Hartmann, Michael Schøt, Tobias Dybvad og Simon Talbot.

’Zulu Comedy Galla 2014’ havde 357.000 seere – det tredjehøjeste til gallaen nogensinde og 66.000 flere seere - svarende til over 20 procent flere - end i 2013. Blandt de yngre danskere var gallaens share i målgruppen så høj som 39 procent, mens det nyskabende ’Zulu BFF’, der blev sendt efter gallaen, holdt en share på 34 procent blandt de 15-40-årige. Her var der 103.000 seere i målgruppen, der så med. 

Læs mere om den bedste dag og den bedste uge for TV 2 ZULU her. 

Vennerne og værten i ZULUs nye programserie 'Zulu BFF’. (Foto: Per Arnesen / TV 2)

På TV 2 fortsatte ’Toppen af poppen’ den flotte seertilslutning og blev igen ugens mest sete program på dansk tv blandt de 20-60-årige. Også ’Stjernerne på slottet’ havde en flot uge med 629.000 seere blandt alle danskere og en tredjeplads på hitlisten blandt de 20-60-årige.

Det lykkedes DR at spinne dele af pressen og skabe en ”historie” om at forvente 600.000 seere til den nye fredagsunderholdning ’Versus’. I lyset af, at DR1-genudsendelsen af ’Hvem var det nu det var’ ugen forinden havde 571.000 seere på samme sendetidspunkt, var det en gratis omgang at forvente 600.000 seere til et nyt og meget foromtalt underholdningsprogram. Hvis ikke ’Versus’ var nået langt over 600.000 seere, havde det været en sensation.

Jude Law som Alan Krumwiede i Steven Soderberghs action-thriller 'Contagion' fra 2011. (Foto: Claudette Barius / Warner Bros. / TV 2)

Filmhits på TV 2 og CHARLIE
TV 2s søndagsfilm, ’Contagion’, der handler om en faretruende international epidemi, har fået ny aktualitet i lyset af den igangværende ebola-epidemi i Afrika, og thrilleren havde 429.000 seere søndag aften blandt alle danskere. 

Samtidig var den danske komedie med Dirch Passer i hovedrollen, ’Onkel Bill fra New York’, særligt populær blandt seerne på CHARLIE. Der var 189.000, der fulgte den stenrige onkels besøg hos Hans, der af mangel på bedre må bede sin ven Johnny om at klæde sig ud som Hans’ bortløbne kone Susanne.      

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS.

Top 20 - 20-60 år - uge 34 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Toppen af poppen 430.000 36 2. DR1 Versus 400.000 40 3. TV 2 Stjernerne på slottet 334.000 33 3. TV 2 Loppe Deluxe 334.000 28 5. DR1 Guld på godset 321.000 30 6. TV 2 Contagion 316.000 26 7. DR1 Kontant: Ridser i billakken 305.000 29 7. TV 2 Agent Catwalk 305.000 28 9. ZULU Zulu Comedy Galla 2014 304.000 26 10. DR1 Forbrugertesten 299.000 26 11. DR1 Penge: Hvad koster gratis? 290.000 29 12. DR1 Madmagasinet Bitz & Frisk 287.000 26 13. DR1 Skattejægerne 284.000 26 14. DR1 So F****ing Special i USA 283.000 24 15. DR1 21 Søndag 277.000 21 16. DR1 Auktionshuset 276.000 32 17. DR1 Bridget Jones - på randen af fornuft 270.000 26 18. DR1 Socialrådgiverne 261.000 27 19. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 258.000 30 20. DR1 Min søsters børn 257.000 31

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 18.-24. august 2014 Kanal Alle seere Share i % 20-60 år Share i % TV 2 3 t 55 min 21 4 t 04 min 21 TV 2 ZULU 0 t 49 min 4 1 t 18 min 7 TV 2 CHARLIE 0 t 45 min 4 0 t 29 min 3 TV 2 FILM 0 t 05 min 0 0 t 06 min 1 TV 2 NEWS 0 t 43 min 4 0 t 39 min 3 TV 2 FRI 0 t 13 min 1 0 t 13 min 1 DR1 3 t 58 min 21 3 t 16 min 17 DR2 0 t 53 min 5 0 t 44 min 4 DR3 0 t 21 min 2 0 t 28 min 2 DR K 0 t 23 min 2 0 t 29 min 2 DR Ramasjang 0 t 26 min 2 0 t 14 min 1 DR Ultra 0 t 12 min 1 0 t 05 min 0 TV3 0 t 45 min 4 1 t 00 min 5 TV3+ 0 t 41 min 4 0 t 54 min 5 TV3 PULS 0 t 17 min 2 0 t 24 min 2 TV3 Sport 1 0 t 19 min 2 0 t 20 min 2 TV3 Sport 2 0 t 07 min 1 0 t 07 min 1 Kanal 4 0 t 20 min 2 0 t 27 min 2 Kanal 5 0 t 38 min 3 0 t 50 min 4 6'eren 0 t 20 min 2 0 t 25 min 2 7'eren 0 t 02 min 0 0 t 02 min 0 Discovery 0 t 10 min 1 0 t 15 min 1 TLC 0 t 10 min 1 0 t 13 min 1 MTV 0 t 03 min 0 0 t 04 min 0 VH1 0 t 02 min 0 0 t 03 min 0 Regional-tv 0 t 09 min 1 0 t 07 min 1 Eurosport 0 t 12 min 1 0 t 10 min 1 Canal9 0 t 10 min 1 0 t 11 min 1 Canal8 Sport 0 t 01 min 0 0 t 01 min 0 Andre 1 t 56 min 10 1 t 42 min 9 I alt 19 t 03 min 100 19 t 11 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 34 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 / 21.30 643.000 33 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 496.000 35 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 494.000 39 4. DR1 Vores vejr 18.55 398.000 34 5. DR1 TV AVISEN 18.30 379.000 35 6. DR1 Sporten 22.20 368.000 24 7. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.22 349.000 23 8. TV 2 NYHEDERNE 22.00 340.000 20 9. TV 2 Regionale nyheder 22.27 302.000 21 10. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 274.000 30 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 262.000 30 12. TV 2 NYHEDERNE 18.00 233.000 28 13. TV 2 Dit sommervejr 18.25 228.000 24 14. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-10.00 161.000 55 15. TV 2 NYHEDERNE 07.00-11.00 156.000 51 16. DR1 TV AVISEN 17.50 154.000 21 17. TV 2 SportsNYHEDERNE 17.10 122.000 20 18. TV 2 Regionale nyheder 17.15 115.000 20 19. TV 2 NYHEDERNE 12.00 113.000 34 20. DR2 Deadline 22.30 109.000 8 21. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 106.000 35 22. TV 2 NYHEDERNE 17.00 97.000 17 23. TV 2 NYHEDERNE 06.00-06.55 69.000 55 24. TV 2 Regionale nyheder 12.10 67.000 24 25. DR2 DR2 18:00 31.000 4 26. TV 2 NYHEDERNE 04.00-05.55 22.000 27 27. DR2 DR2 12:00 - DR2 16:00 17.000 5 28. DR2 DR2 08:00 / DR2 10:00 15.000 5

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 34 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Versus 813.000 42 2. DR1 Guld på slottet 671.000 34 3. TV 2 Stjernerne på slottet 629.000 34 4. DR1 21 Søndag 619.000 29 5. TV 2 Toppen af poppen 606.000 30 6. TV 2 Loppe Deluxe 596.000 29 7. DR1 Auktionshuset III 593.000 37 7. DR1 Madmagasinet Bitz & Frisk 593.000 33 9. DR1 Kontant: Ridser i billakken 589.000 32 10. DR1 Penge: Hvad koster gratis? 572.000 33 11. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 569.000 37 12. DR1 So F****ing Special i USA 567.000 28 13. DR1 Socialrådgiverne 558.000 32 14. DR1 Skattejægerne 551.000 28 15. DR1 Min søsters børn 519.000 31 16. DR1 Maria Wern: Drømmen førte dig på .. 505.000 25 17. DR1 Forbrugertesten 496.000 26 18. TV 2 Agent Catwalk 478.000 26 19. TV 2 Hvem vil være millionær? 477.000 25 20. DR1 I hus til halsen 475.000 28

 

 

De 20-60-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 20-60 år - i % Kanal Uge 34 2014 (til 24. august) TV 2 56,0 57,0 TV3-kanalerne 22,9 22,6 SBS Discovery Media 18,4 17,6 Viacom 0,9 1,7 C More Entertainment 1,1 1,8

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 692.000 47 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 34 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2/NORD 12,6 37 TV/MIDT-VEST 12,5 41 TV 2/FYN 12,1 41 TV 2 | ØSTJYLLAND 11,2 39 TV SYD 11,1 37 TV2 ØST 10,7 34 TV 2/ Lorry 8,3 28

 

 

Billede {0} af {1}