Tv-seningen uge 29: Tour de France og "Go' sommer Danmark" løfter TV 2

26. juli 2010;
Af: TV 2 Kommunikation

Stor interesse for "Go' sommer Danmark" giver TV 2 stor stigning i seerandel i morgen- og formiddagstimerne.

Værtsopgaverne i "Go' sommer Danmark" er i sommeren 2010 varetaget af (fra venstre) Anders Breinholt, Cecilie Hother, Mikkel Beha Erichsen og Lisbeth Østergaard. (Foto: Per Arnesen / TV 2)


Tour de France viste igen sin styrke i sidste uge, og den store interesse for Touren betød, at TV 2s hovedkanal igen i uge 29 var større end ugens nummer to, tre, fire, fem, seks og syv tilsammen (DR2, TV3, TV3+, Kanal 5, TV 2 Charlie og TV 2 NEWS tilsammen).

Touren var i 2010 blandt de mest sete udgaver i nyere tid, og hver dansker har i de seneste tre uger brugt mere end otte timer på at se Tour de France på TV 2, TV 2 NEWS og DR1.

I sidste uge rundede Tour de France - for første gang i syv år - en million seere på et tidspunkt under de direkte etape-transmissioner. Det skete i torsdagens fantastiske afslutning på etapen på Col du Tourmalet, hvor over en million danskere så med i de afgørende minutter ved 17.30-tiden.

TV 2s høje seerandel i uge 29 blev også skabt via solid fremgang i morgen- og formiddagstimerne, hvor "Go' sommer Danmark" har formået at have lige så mange seere i tidsrummet klokken 7.00-11.00, som "Go' morgen Danmark" havde i maj-juni, selv om mange danskere holder ferie, rejser, nyder vejret eller sover længe i juli.

Ugens tv-hitlister vidner i høj grad om TV 2s meget flotte uge skabt af stor sport, nye programmer og populære genudsendelser. Der står TV 2 på samtlige 20 programmer på 21-50-hitlisten, mens TV 2 har 18 af de 20 pladser på hitlisten blandt alle danskere.

Også når det gælder nyhedsudsendelser, havde TV 2 en god uge - og de mest sete nyhedsudsendelser. Især TV AVISEN 18.30 var klemt i uge 29, og det skyldtes konkurrencen fra TV 2s "Tour de France: Studiet".

Top 20 - 21-50 år - uge 29 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Tour de France: Studiet: Uafgjort på .. 362.000 73 2. TV 2 Station 2 Special: Landevejsstrømer 299.000 37 3. TV 2 Tour de France: 17. etape, Tourmalet 273.000 74 4. TV 2 Min brors kæreste 263.000 32 5. TV 2 Tour de France: 19. etape, enkeltstart 257.000 67 6. TV 2 Station 2: Lufthavnsstrømer 239.000 28 7. TV 2 Tour de France: 15. etape, Pyrenæerne 222.000 67 8. TV 2 Kandis Johnny - hele historien 219.000 32 9. TV 2 Tour de France: Podiet 213.000 45 10. TV 2 Tour de France: Studiet: Andy vandt - .. 206.000 47 11. TV 2 Så det synger 204.000 40 12. TV 2 Tour de France: 20. etape, Champs .. 195.000 51 13. TV 2 Smukfest 2009 192.000 30 14. TV 2 Tour de France: Studiet: Fest i Paris 191.000 38 15. TV 2 Tour de France: Studiet: Kæden og .. 190.000 49 15. TV 2 Forelsket i en morder 190.000 30 17. TV 2 Undercover Boss 188.000 32 18. TV 2 Tour de France: Studiet: Andy lige ved.. 187.000 47 19. TV 2 Det er mig eller hunden! 186.000 33 20. TV 2 LørdagsSporten 184.000 37

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 19. - 25. juli 2010 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 7 t 06 min 36 7 t 09 min 35 TV 2 Zulu 0 t 28 min 2 0 t 45 min 4 TV 2 Charlie 0 t 36 min 3 0 t 20 min 2 TV 2 FILM 0 t 12 min 1 0 t 17 min 1 TV 2 NEWS 0 t 28 min 2 0 t 28 min 2 DR1 2 t 54 min 15 2 t 08 min 10 DR2 0 t 51 min 4 0 t 40 min 3 DR Update 0 t 04 min 0 0 t 04 min 0 DR HD 0 t 11 min 1 0 t 12 min 1 DR K 0 t 10 min 1 0 t 09 min 1 DR Ramasjang 0 t 20 min 2 0 t 11 min 1 TV3 0 t 48 min 4 1 t 14 min 6 TV3+ 0 t 39 min 3 1 t 00 min 5 TV3 PULS 0 t 15 min 1 0 t 24 min 2 Kanal 4 0 t 22 min 2 0 t 33 min 3 Kanal 5 0 t 38 min 3 0 t 59 min 5 6'eren 0 t 14 min 1 0 t 19 min 2 Discovery 0 t 11 min 1 0 t 19 min 2 TV 2 SPORT 0 t 09 min 1 0 t 08 min 1 Eurosport 0 t 07 min 1 0 t 06 min 0 Canal9 0 t 04 min 0 0 t 05 min 0 Andre 2 t 59 min 15 2 t 59 min 15 I alt 19 t 46 min 100 20 t 32 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 29 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 671.000 52 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 668.000 56 3. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 573.000 35 4. DR1 Sommervejret 20.25 / 21.25 560.000 33 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 538.000 35 6. DR1 TV AVISEN 21.00 522.000 31 7. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 514.000 58 8. TV 2 NYHEDERNE 17.45 / 18.00 og FINANS 509.000 57 9. DR1 SportNyt 18.55 / 21.25 469.000 34 10. TV 2 Regionale nyheder 17.50 / 18.10 433.000 45 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 425.000 37 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 395.000 28 13. TV 2 NYHEDERNE 15.30 / 16.00 / 16.15 351.000 56 14. DR1 TV AVISEN 18.30 335.000 32 15. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 181.000 44 16. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 155.000 55 17. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 143.000 42 18. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 135.000 49 19. TV 2 Regionale nyheder 12.10 107.000 39 20. DR2 Deadline 22.30 106.000 7 21. DR2 Deadline 17.00 27.000 3

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 29 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Tour de France: Studiet: Uafgjort på .. 736.000 66 2. TV 2 Station 2 Special: Landevejsstrømer 702.000 37 3. TV 2 Station 2: Lufthavnsstrømer 615.000 32 4. TV 2 Kandis Johnny - hele historien 602.000 35 5. TV 2 Tour de France: Podiet 600.000 50 5. TV 2 LørdagsSporten 600.000 42 7. TV 2 Hvem vil være millionær? 585.000 38 8. TV 2 Min brors kæreste 582.000 30 9. TV 2 Tour de France: 19. etape, enkeltstart 567.000 65 10. TV 2 Tour de France: 17. etape, Tourmalet 560.000 69 11. TV 2 Det er mig eller hunden! 557.000 36 12. TV 2 Tour de France: 15. etape, Pyrenæerne 547.000 67 13. TV 2 Så det synger 527.000 35 14. TV 2 Tour de France: Studiet: Fest i Paris 492.000 37 15. DR1 AftenTour 2010 (gns.) 491.000 27 16. TV 2 Tour de France: 20. etape, Champs .. 490.000 55 17. TV 2 Forelsket i en morder 489.000 29 18. TV 2 Tour de France: Studiet: Kæden og .. 487.000 50 19. TV 2 Tour de France: Studiet: Andy vandt - .. 471.000 39 20. DR1 Flådens historie 469.000 27

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 29 2010 (til 25. juli) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 63,0 56,7 Viasat 19,1 21,8 SBS TV 14,0 16,2 Discovery 2,3 2,8 TV 2 SPORT 0,9 2,0 MTV 0,7 0,6

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 641.000 32 min. DR Update 317.000 10 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 29 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 20,9 66 TV/MIDT-VEST 17,5 62 TV2/NORD 16,0 55 TV 2/FYN 15,8 62 TV 2 | ØSTJYLLAND 13,6 53 TV SYD 12,9 52 TV 2/ Lorry 12,0 44

 

 

Billede {0} af {1}