Tv-seningen uge 21: Tillykke til de glade vindere

31. maj 2010;
Af: TV 2 Kommunikation

Sæsonafslutninger i uge 21 på bl.a. "AllStars", "Helvedes Køkken" og "Paradise Hotel".

Jubelen hos Julie AllStars ville ingen ende tage, da resultatet af fredagens sms-afstemning blev offentliggjort. (Foto: Henrik Ohsten / TV 2)


Det er tid for sæsonafslutninger på tv, og i sidste uge gjaldt det bl.a. kor-konkurrencen "AllStars", "Helvedes Køkken" og TV3-serien "Paradise Hotel".

I "AllStars" vandt Julie AllStars, og flere end 950.000 danskere så med, da resultatet blev offentliggjort. I gennemsnit så 705.000 danske med på "AllStars" og "AllStars - afgørelsen" i 2010, og dermed har "AllStars" trods en tilbagegang fra 2009 været blandt de meget sete programmer i de seneste uger.

Førstepræmien på 250.000 kroner i årets "AllStars" skal dermed gå til den grønlandske organisation, Nanu Børn, som arbejder for bedre vilkår, væresteder og børnehuse for socialt udsatte grønlandske børn.

Læs også: Kronikør: Med "Julie AllStars" er det selvstyrede Grønland trådt i karakter.

Også "Helvedes Køkken" sluttede med en kvindelig vinder, nemlig 25-årige Stine Kvist. Det gennemsnitlige seertal til programserien har været 455.000 blandt alle danskere, og sharen var 21 procent blandt de 21-50-årige. En seertilslutning, som ikke har været tilfredsstillende.

"Paradise Hotel" sluttede på TV3 sin seermæssigt bedste sæson med 301.000 seere i gennemsnit til de 64 programmer.

Ugen bød også på fremgang og sæsonrekord til "Dags Dato", og det nye NEWS-magasin "Ellemann|Lykketoft" blev set af 60.000 danskere under fredagens udsendelse - en fremgang fra den foregående uges gode premiere med 37.000 seere.

Ugens absolutte topscorer var naturligvis finalen i det internationale Melodi Grand Prix med godt 1,6 mio. seere.

Top 20 - 21-50 år - uge 21 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Europæisk Melodi Grand Prix - finalen 683.000 70 2. TV 2 AllStars - afgørelsen 398.000 44 3. TV 2 27 Bryllupper 394.000 36 4. TV 2 Fodboldlandskamp: Danmark-Senegal 356.000 36 5. TV 2 AllStars - finalen 330.000 41 6. DR1 Hammerslag i Thailand 327.000 33 7. TV 2 Alarm 112 296.000 32 8. TV 2 Eur. Melodi Grand Prix - semifinale 2 293.000 28 9. DR1 Spise med Price 290.000 33 10. TV 2 My Big Fat Greek Wedding 287.000 27 11. TV 2 Desperate Housewives 285.000 29 12. TV 2 Helvedes Køkken 284.000 27 13. TV 2 Han, hun og haven 280.000 35 14. DR1 aHA! Grand Prix 275.000 41 15. TV 2 Praxis - alternativt syn på læsefærdig.. 266.000 27 15. TV3 Paradise Hotel (gns.) 266.000 27 17. TV 2 Dagens mand 245.000 24 18. TV 2 De fede trin 240.000 24 19. DR1 21 Søndag 231.000 20 20. DR1 Eur. Melodi Grand Prix - semifinale 1 226.000 23

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 24. - 30. maj 2010 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 5 t 46 min 25 5 t 51 min 24 TV 2 Zulu 0 t 29 min 2 0 t 52 min 4 TV 2 Charlie 0 t 44 min 3 0 t 26 min 2 TV 2 FILM 0 t 14 min 1 0 t 17 min 1 TV 2 NEWS 0 t 44 min 3 0 t 38 min 3 DR1 5 t 22 min 23 4 t 45 min 20 DR2 0 t 55 min 4 0 t 37 min 3 DR Update 0 t 04 min 0 0 t 05 min 0 DR HD 0 t 13 min 1 0 t 13 min 1 DR K 0 t 12 min 1 0 t 08 min 1 DR Ramasjang 0 t 24 min 2 0 t 17 min 1 TV3 1 t 11 min 5 1 t 45 min 7 TV3+ 0 t 38 min 3 1 t 02 min 4 TV3 PULS 0 t 16 min 1 0 t 27 min 2 Kanal 4 0 t 33 min 2 0 t 51 min 4 Kanal 5 0 t 40 min 4 1 t 07 min 5 6'eren 0 t 21 min 1 0 t 31 min 2 Discovery 0 t 20 min 1 0 t 31 min 2 TV 2 SPORT 0 t 11 min 1 0 t 13 min 1 Eurosport 0 t 24 min 2 0 t 15 min 1 Canal9 0 t 03 min 0 0 t 03 min 0 Andre 3 t 02 min 14 2 t 59 min 13 I alt 23 t 00 min 100 24 t 03 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 21 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 792.000 46 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 730.000 48 3. DR1 TV AVISEN 20.30 / 21.00 728.000 34 4. DR1 SportNyt 18.55 / 21.15 / 21.40 / 21.50 608.000 30 5. TV 2 NYHEDERNE 22.00 / 22.15 og FINANS 581.000 26 6. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 505.000 47 7. DR1 TV AVISEN 18.30 500.000 38 8. TV 2 Regionale nyheder 22.20 / 22.35 483.000 24 9. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 443.000 30 10. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 436.000 44 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 423.000 41 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 335.000 19 13. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 166.000 54 14. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 150.000 51 15. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 131.000 30 16. DR2 Deadline 22.30 125.000 6 17. TV 2 Regionale nyheder 16.10 117.000 27 18. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 105.000 31 19. TV 2 Regionale nyheder 12.10 78.000 32 20. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 70.000 23 21. DR2 Deadline 17.00 52.000 9 22. DR2 DR2 Udland 19.30 47.000 3 23. DR1 DR Update 15.00 46.000 13 24. DR1 DR Update 12.00 36.000 12

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 21 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Europæisk Melodi Grand Prix - finale 1.658.000 72 2. DR1 21 Søndag 857.000 33 3. DR1 Hammerslag i Thailand 833.000 36 4. TV 2 AllStars - afgørelsen 823.000 37 5. TV 2 Fodboldlandskamp: Danmark-Senegal 811.000 35 6. DR1 Eur. Melodi Grand Prix - semifinale 2 773.000 33 7. DR1 Spise med Price 760.000 37 8. DR1 Penge 736.000 32 9. DR1 aHA! Grand Prix 716.000 40 9. TV 2 27 Bryllupper 716.000 30 11. DR1 Kæft, trit og knus 707.000 34 12. TV 2 AllStars - finalen 699.000 33 13. DR1 Forsvundne danskere - Gorm-sagen 691.000 34 14. DR1 Kim Larsen & Kjukken - live fra ... 659.000 32 15. TV 2 De fede trin 654.000 28 16. DR1 Kender du typen? 629.000 33 17. DR1 Eur. Melodi Grand Prix - semifinale 2 627.000 28 18. TV 2 Alarm 112 603.000 29 19. TV 2 Helvedes Køkken 594.000 25 20. TV 2 My Big Fat Greek Wedding 587.000 25

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 21 2010 (til 30. maj) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 54,1 55,2 Viasat 22,5 22,5 SBS TV 17,9 16,7 Discovery 3,6 2,8 TV 2 SPORT 1,5 2,3 MTV 0,4 0,5

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 792.000 41 min. DR Update 395.000 11 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 21 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 23,1 57 TV2/NORD 22,7 57 TV/MIDT-VEST 20,3 59 TV 2/FYN 18,9 50 TV 2 | ØSTJYLLAND 15,9 47 TV SYD 15,1 43 TV 2/ Lorry 13,8 36

Billede {0} af {1}