TV 2 styrker direktionen i ny ambitiøs koncernstrategi

TV 2s administrerende direktør, Merete Eldrup. (Foto: Ricky John Molloy / TV 2)

TV 2s administrerende direktør, Merete Eldrup. (Foto: Ricky John Molloy / TV 2)

20. august 2015;
Af: TV 2 Kommunikation

Ny digital udviklingsdirektør skal være drivkraften i en udvikling af TV 2, som i tråd med koncernstrategien for 2015-2018 nu tager fat på en digital transformation af virksomheden.

Med et smart-tv i en fjerdedel af alle danske husstande, når 27 minutter af en gennemsnitsdanskers daglige internetforbrug sker på en smartphone, og når tv-seningen på andre skærme er steget med 16 procent det seneste år, så er den danske medievirkelighed blevet en legeplads for devices og digitale idéer, men også en intensiveret kampplads om danskernes tid og opmærksomhed.

TV 2 sætter nu ekstra kraft bag arbejdet med at sikre, at virksomheden positionerer sig stærkest muligt i den omskiftelige medievirkelighed og dermed styrker sin relevans over for danskerne. Det sker i den nye koncernstrategi for 2015-2018 – og i beslutningen om at styrke TV 2s direktion med en digital udviklingsdirektør.

- Vi forvalter kun vores public service-arv ordentligt, hvis vi tager et målrettet og kærligt favntag med den digitale udvikling. TV 2s grundlæggende mission er at engagere danskerne i udviklingen af samfundet – og det skal vi naturligvis gøre på de platforme, som danskerne anvender, ligesom vi skal have fuldt udbytte af de kommercielle muligheder, udviklingen giver. Derfor er vores nye koncernstrategi både nødvendig og vigtig, og ambitionen for de kommende år er at transformere TV 2 fra primært at være en tv-station til at operere som en medievirksomhed orienteret mod et bredere marked af levende billeder, siger TV 2s administrerende direktør, Merete Eldrup.

Den nye digitale udviklingsdirektør får det overordnede ansvar for den strategiske udvikling af alle TV 2s digitale platforme og for en række tværgående og innovative projekter, som alle har til formål at styrke TV 2s position som kommerciel public service-virksomhed og at udvikle den digitale forretning. Udviklings-direktøren skal i tæt samarbejde med de nuværende funktionsdirektører sikre en digital fremdrift, som går på tværs af hele virksomheden.

Godt indhold af høj kvalitet
- En konsekvens af det ændrede medieforbrug er, at omsætningen inden for traditionel flow-tv falder, så vi skal fortsætte den flotte vækst, vi har på de digitale platforme – herunder på TV 2 PLAY. Men uanset platform skal nøglen til succes findes i det gode indhold af høj kvalitet. Det vil altid være omdrejningspunktet for TV 2, og vi vil også i de kommende år prioritere udviklingen af vores programmer og mulige digitale aktiviteter omkring dem. Derved styrker vi vores relevans over for danskerne og engagerer dem i indhold, dagsordener og levende billeder, siger Merete Eldrup.

TV 2s nye koncernstrategi omfatter bl.a. fortsat stort fokus på udvikling af hovedkanalen, cementering af TV 2 FRI som livsstilskanal, udvikling af TV 2 NEWS, lancering af nyt design på tv2.dk, unikke produktioner til TV 2 PLAY, investeringer i teknologi og i indsamling af data.

TV 2s direktion består af administrerende direktør Merete Eldrup og finansdirektør Peter Normann (registrerede direktører) samt programdirektør Anne Engdal Stig Christensen, nyhedsdirektør Michael Dyrby og kommerciel direktør Flemming Rasmussen – og fremover således også en digital udviklingsdirektør. Rekruttering til den nye stilling iværksættes nu.

Billede {0} af {1}