TV 2 og Specific Media indgår strategisk samarbejde om Behavioral Targeting

29. juni 2011;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 opruster på området og tilbyder kunderne nye muligheder for målrettet markedsføring på nettet.

Jan Vetlov, salgsdirektør for TV 2 NET Salg. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

Målrettet markedsføring på nettet, også kendt som Behavioral Targeting, har de seneste år oplevet en markant vækst. For to år siden var det noget, der blev snakket en del om, men ingen rigtig gjorde i Danmark. Dengang var under 1 % af display-markedets omsætning Behavioral Targeting. I dag udgør det cirka 15 %, og det forventes at udgøre 20-25 % af markedet inden for de kommende 2-3 år. TV 2 opruster på området, og indgår nu et strategisk samarbejde med Specific Media, der er specialister inden for området.

- TV 2 har i længere tid været på udkig i markedet for at finde en strategisk Behavioral Targeting-partner, og det er ingen tilfældighed at det blev Specific Media. Specific Media har de seneste år fået rigtig flot fat i markedet og har opbygget en stor kompetence inden for Behavioral Targeting. Specific Media udbyder et af de bedste systemer på markedet, og det er samtidig vigtigt for TV 2, at det er et system, der har fået de nødvendige europæiske certificeringer, så beskyttelsen af brugeren er sikret, siger Jan Vetlov, salgsdirektør for TV 2 NET Salg, og fortsætter:

- TV2 arbejder konstant på at levere den højest mulige effekt for vores annoncører, vi garanterer f.eks. de såkaldte in-screen-eksponeringer. Nu opruster vi på området og styrker i samarbejde med Specific Media kvaliteten i vores målrettede markedsføringstilbud til kunderne. Dermed får vi mulighed for at tilbyde annoncørerne et produkt, hvor der er stor dækning på berigelsen af data.

Specific Media er også glade for samarbejdet, og mener, at løsningen spiller godt sammen med TV 2s høje kvalitet på nettet:

- TV 2 har nogle enormt spændende planer for deres online fremtid, og vi er meget stolte over, at TV 2 har valgt Specific Medias teknologi til at understøtte deres fremtidige Behavioral Targeting-strategi. TV 2 får en international, markedsledende teknologi, og sammen med den meget høje kvalitet af TV 2s online indhold, reklamevisninger og målgrupper er det en utrolig stærk annonceløsning, TV 2 nu kan tilbyde kunderne, siger Michael Chabert, nordisk ansvarlig for Specific Media.

Mere om Behavioral Targeting:
https://www.specificmedia.dk/targeting-technology.php

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}