TV 2 NEWS opruster på den politiske dækning

12. april 2012;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 NEWS udvider dækningen af de vigtigste politiske landsmøder og starter denne weekend med en omfattende dækning af SF’s landsmøde i Kolding med Lotte Mejlhede som vært.

Lotte Mejlhede er vært ved weekendens landsmøde og har gæster i studiet i Kolding. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)


TV 2 NEWS styrker nu dækningen af de politiske landsmøder, og allerede den kommende weekend, 13.-15. april, er der udvidet dækning af SF’s landsmøde i Kolding, hvor der er valg til landsledelsen og nyt principprogram på dagsordenen.

TV 2 NEWS dækker landsmødet hen over weekenden med et stærkt politisk hold og er til stede i Kolding med et fremskudt studie, hvor Lotte Mejlhede er vært og har gæster. Fremover vil NEWS dække de vigtigste politiske landsmøder efter en lignende model.

Kanalchef Mikkel Hertz, TV 2 NEWS. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

- Dramaet i dansk politik er på ingen måde forbi med folketingsvalget, og der er masser af brydninger, reformplaner og vigtige diskussioner blandt både oppositions- og regeringspartierne. Politik er ikke bare spændende og interessant for os og seerne, det er en af grundstenene i NEWS’ nyhedsformidling til danskerne, og derfor vælger vi nu at gøre endnu mere ud af de vigtigste politiske landsmøder, siger Mikkel Hertz, kanalchef for TV 2 NEWS.

Dækningen af landsmøderne supplerer NEWS’ øvrige politiske dækning med topmøder, debatter og de politiske magasiner ”Mogensen & Kristiansen”, ”Tirsdagsanalysen” og ”Ellemann|Lykketoft”.

Danskernes foretrukne nyhedskanal
TV 2 NEWS står i dag stærkt som danskernes foretrukne nyhedskanal – både hjemme i stuerne og i det offentlige rum, hvor NEWS er til stede i tog, busser, taxaer mm. Det ugentlige antal seere ligger på knap to millioner, og dagligt er 850.000 danskere forbi TV 2 NEWS med en gennemsnitlig seertid på over 40 minutter. I dag står TV 2 NEWS for en fjerdedel af danskernes nyhedssening.

Den seneste udgave af den årlige Bates Y&R BAV-analyse (Brand Asset Valuator) viser desuden, at TV 2 NEWS-brandet i 2011 har øget styrken, når man spørger til danskernes opfattelse af kanalen. Samtidig giver danskerne TV 2 NEWS ord som ”først med det nye”, ”uafhængig” og ”pålidelig” med på vejen.

 

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}