TV 2-kanaler stemmes ind

27. september 2007;
Af: TV 2 Kommunikation

Flere antenneforeninger siger “ja tak” til TV 2s små kanaler - TV 2 er i dialog med distributører og antenneforeninger, der ønsker bedre muligheder for fleksible valg af kanaler.

Alexander Madsen.

Brugerafstemningerne er i fuld gang i mange af landets antenneforeninger - og det går godt for TV 2s kanaler. Både TV 2 Charlie og TV 2 Zulu er nu med i stort set alle antenneforeninger - og TV 2 FILM er godt på vej.

- Flere steder oplever vi, at TV 2 FILM, der har markeret sig som Danmarks største filmkanal, får næsten lige så mange stemmer som Charlie og Zulu. Det går også godt med TV 2 NEWS, selv om kanalen ikke engang er fyldt ét år, siger chefen for TV 2|Kanal Salg, Alexander Nørgaard-Madsen, og fortsætter:

- Senest er både TV 2 FILM og TV 2 NEWS bl.a. kommet ind i Korsør Antenneselskab Amba, der er landets 18. største antenneforening. Det betyder, at både TV 2 NEWS og TV 2 FILM er inde i næsten alle de 20 største antenneforeninger i Danmark.

For at bevare det høje niveau på TV 2s kanaler har TV 2|Kanal Salg netop varslet prisstigninger på de brugerfinansierede kanaler. Prisen for kanalerne stiger pr. 1. januar 2008 med mellem 5 og 14 procent.

- I de knap fem år, hvor TV 2 har haft brugerfinansierede kanaler, har vi kun haft en enkelt prisstigning - nemlig på TV 2 Zulu fra 2005 til 2006, hvor prisen pr. måned steg fra otte til ni kroner (ekskl. moms). Ingen er begejstrede, når ting bliver dyrere, men vi har generelt mødt en forståelse for de nye priser. Det skal også ses i lyset af, at flere af vores konkurrenter har hævet kanalpriserne med 30-40 procent og op til 75 procent inden for de seneste tre-fire år, siger Alexander Nørgaard-Madsen.

TV 2|Kanal Salg er også i dialog med distributører og antenneforeninger om at kunne tilbyde kunderne mere fleksibilitet om, hvilke kanaler de ønsker at betale for, samt hvornår de ønsker at se et givent program. Ønsket om en sådan fleksibilitet har sat den traditionelle distribution af tv-pakker i grund-, mellem- og fuldpakker under pres.

- Vi tror på, at den nye teknologi bl.a. i form af IPTV vil give de danske seere en række nye muligheder. Vi vil spille en aktiv rolle i at skabe disse muligheder og samtidig få den underliggende prisstruktur på plads, siger Alexander Nørgaard-Madsen.

TV 2|Kanal Salg lancerer i midten af oktober et nyt online-univers, TV 2 Antenneforum, som både skal indeholde både information fra TV 2 til landets 2500 antenneforeninger og et debatforum mellem TV 2 og antennemarkedet.

- Det forventer vi os meget af og vil gøre alt for, at det bliver startside hos antenneforeningerne, siger Alexander Nørgaard-Madsen.

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}