TV 2 bliver internationalt medlem af Thinkbox

Thinkbox er internationalt anerkendt for deres best-in-class studier, der med et solidt datagrundlag dokumenterer effekten af reklamer – både reklamer sendt gennem Broadcaster VOD (som fx TV 2 PLAY) og tv-reklamer sendt på en lineær tv-kanal – og sammenligner med andre medier såsom online, outdoor, print og radio. (Foto: TV 2 / Thinkbox)

Medlemskabet, der understøtter TV 2s generelle arbejde med effektdokumentation, skal sikre tilgang til ny viden, der kan hjælpe annoncørerne i deres medievalg.

TV 2 er fra oktober 2017 blevet International Associate Member af Thinkbox, som er brancheorganisationen for kommercielt tv i Storbritannien. Thinkbox arbejder for at sikre, at annoncørerne får det bedste ud af deres tv-investering, og derudover har organisationen fokus på at sikre en høj faglig standard og et højt informationsniveau i forhold til effektdokumentation.

- TV 2 har altid været en fortaler for effektdokumentation af reklamer, og dette nye samarbejde med Thinkbox vil yderligere løfte ikke bare vores men hele det danske tv-markeds viden. Thinkbox er internationalt respekteret for deres ambitiøse studier, og deres stærke empiriske datagrundlag giver os en masse interessant viden, som har stor værdi for annoncørerne, siger Flemming Rasmussen, kommerciel direktør på TV 2, og fortsætter:

- Annoncørerne har aldrig haft så mange medier til rådighed som lige nu til at komme ud med deres budskab, og samtidig kan det være en jungle at gennemskue den effektdokumentation, de har til rådighed. Her har TV 2 en stolt tradition for at hjælpe annoncørerne med at levere troværdig, grundig og overskuelig effektdokumentation. Nu ser vi frem til at få yderligere og ny dokumentation til rådighed via vores medlemskab af Thinkbox, siger Flemming Rasmussen.

Via medlemskabet får TV 2 adgang til skræddersyede præsentationer, analyser inkl. detailresultater, artikler, film og nyheder relateret til effektdokumentationen.

- Vi ser et stort behov i markedet for at forstå, hvordan man som annoncør bruger sit markedsføringsbudget mest effektivt. Her er det et plus, at vi fra TV 2s side kan bidrage med erfaringer fra udlandet. Tv er både nye produkter som Addressable TV samt veletablerede tv-kanaler, og samarbejdet med Thinkbox vil hjælpe os med at skabe transparens på mediemarkedet i Danmark, siger Alexander Nielsen, Head of Audience Measurement, TV 2 Analyse.

Hvis du gerne vil høre mere om samarbejdet, kan du kontakte Alexander Nielsen, på apni@tv2.dk.

Om Thinkbox
Thinkbox er internationalt anerkendt for deres best-in-class studier, der med et solidt datagrundlag dokumenterer effekten af reklamer – både reklamer sendt gennem Broadcaster VOD (som fx TV 2 PLAY) og tv-reklamer sendt på en lineær tv-kanal – og sammenligner med andre medier såsom online, outdoor, print og radio. Desuden laver Thinkbox kvalitative undersøgelser af, hvordan seerne bliver engagerede i tv-programmer og taler om dem efterfølgende med familie, venner og kolleger. Læs mere på thinkbox.tv.