TV 2 aktiverer seerne på nye måder

I løbet af hver etape i Vueltaen, der kører frem til 13. september, får seerne stillet en række quizspørgsmål, som kommer op på tv-skærmen. Seerne kan blandt andet gætte med på, hvilken rytter der kommer først over målstregen, og om det er Rolf Sørensen eller Dennis Ritter, der har ret i, hvem der bliver etapevinder. Seerne kan besvare spørgsmålene på deres mobil, tablet eller computer. Den seer, der svarer rigtigt først, bliver vist med navn og Facebook-foto direkte på tv-skærmen. (Foto: TV 2)

I løbet af hver etape i Vueltaen, der kører frem til 13. september, får seerne stillet en række quizspørgsmål, som kommer op på tv-skærmen. Seerne kan blandt andet gætte med på, hvilken rytter der kommer først over målstregen, og om det er Rolf Sørensen eller Dennis Ritter, der har ret i, hvem der bliver etapevinder. Seerne kan besvare spørgsmålene på deres mobil, tablet eller computer. Den seer, der svarer rigtigt først, bliver vist med navn og Facebook-foto direkte på tv-skærmen. (Foto: TV 2)

28. august 2015;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2s nye fan-site, fan.tv2.dk, aktiverer seerne og giver dem mulighed for at spille med live under Vueltaen, der lige nu vises på TV 2. Sitet, der kan tilgås fra mobil, tablet og computer, havde snigpremiere under TV 2 SPORTs dækning af NBA basketball og har vist lovende resultater.

TV 2 FAN er et nyt website, hvor seerne aktivt kan deltage og spille med live, mens den spanske cykelklassiker La Vuelta a España bliver sendt på TV 2. Den nye digitale platform, der involverer seerne på en måde, som ikke er set før, er i første omgang lavet til de store sportsevents på TV 2 og TV 2 SPORT, men konceptet kan også bruges til andre store programmer på TV 2s kanaler, hvor seerne skal aktiveres.

I løbet af hver etape i Vueltaen, der kører frem til 13. september, får seerne stillet en række quizspørgsmål, som kommer op på tv-skærmen. Seerne kan blandt andet gætte med på, hvilken rytter der kommer først over målstregen, og om det er Rolf Sørensen eller Dennis Ritter, der har ret i, hvem der bliver etapevinder. Seerne kan besvare spørgsmålene på deres mobil, tablet eller computer. Den seer, der svarer rigtigt først, bliver vist med navn og Facebook-foto direkte på tv-skærmen.

Involvering af seerne
Formålet med TV 2 FAN er at involvere og engagere seerne, når de ser sport i tv. Platformen er dermed i tråd med TV 2s nye koncernstrategi, som bl.a. har fokus på at skabe programmer og indhold, der kan leve på alle platforme, og som engagerer seerne og brugerne på nye måder.

TV 2 FAN er allerede blevet testet under TV 2 SPORTs dækning af NBA basketball. I løbet af NBA finalekampene loggede gennemsnitligt hver ottende seer sig på TV 2 FAN.

- Vi oplevede et meget højt engagement fra seerne. Jeg er sikker på, at det lykkes, fordi der for første gang er udviklet et digitalt format, der supplerer din sportsoplevelse med både viden og et stærkt community – uden at det generer din sportsoplevelse. At vores værter kan række ud til vores seere og involvere dem, samtidig med at brugerne kan konkurrere med deres venner i sportsviden, giver en helt unik oplevelse. Fan.tv2.dk har et meget stort potentiale som engagerende medie og som supplement til din tv-sportsoplevelse, siger Kristian Hyldgaard, redaktionschef på TV 2 SPORT.

Kommercielt potentiale
Jacob Zeeberg, der er head of Business Development i TV 2 Reklamesalg, er begejstret for resultaterne og for potentialet i fansitet:

- De første resultater, vi har set fra TV 2 FAN, har været meget lovende. Vi tror på, at det nye format kan bruges til en digital forlængelse af en række programmer, og jeg er sikker på, at den nye platform kan være med til at udvikle den måde, vi arbejder med seerinvolvering på. TV 2 FAN forlænger tv-oplevelsen og involverer på en måde, som ikke er set før. Samtidig har sitet et kommercielt potentiale, der er interessant både for TV 2 og for vores kommercielle partnere, siger Jacob Zeeberg.

Fra seere til kunder
Under Vueltaen opsamler brugerne på TV 2 FAN point, som de efterfølgende kan bruge i FAN-shoppen. Oddset fra Danske Spil er en integreret del af TV 2 FAN under Vueltaen. Det betyder, at seerne blandt andet kan veksle deres FAN-point til Oddset freebets og lodder og få mulighed for at vinde Oddsets hovedpræmie – en rejse til Spanien.

- Second screen-løsninger er blevet en mere integreret del af vores marketingindsats, da det er en unik mulighed for at bygge broen mellem tv og vores digitale produktportefølje. I TV 2 FAN har vi fundet den ultimative mulighed for at integrere vores brand og produkter i et sjovt og involverende koncept med TV 2s seere og vores potentielle kunder, siger Jesper Thyssen fra Danske Spil.

Besøg TV 2 FAN her:
https://fan.tv2.dk

Billede {0} af {1}