Stort halvår for TV 2|NYHEDERNE

24. juni 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

Endnu flere ser nyhedsudsendelser på TV 2, som i kraft af NEWS har fået kontakt med flere danskere end nogensinde, når det gælder nyhedssening.

TV 2s nyhedschef, Michael Dyrby.

TV 2s nyhedschef, Michael Dyrby, kan med tilfredshed se tilbage på et første halvår, der har givet TV 2|NYHEDERNE flere seere til hovedka-nalens nyhedsudsendel-ser – og som har givet omkring 200.000 nye ugentlige seere til TV 2-familiens nyhedstilbud på tv.

Samtidig har nyhedsche-fen det overordnede ansvar for en række magasinprogrammer som ”Station 2”, ”Praxis” og ”Dags Dato”, der alle har oplevet seerfremgang i 2009.

- I de seneste mange år har TV 2 haft en stabil kontaktflade til sine tv-nyhedsudsendelser på godt 3,5 mio. seere pr. uge, og det er lykkedes i kraft af en konstant udvidelse af nyhedstilbuddene på TV 2s hovedkanal – først om morgenen og siden om eftermiddagen og i middagstimerne. I år oplever vi for første gang et spring frem i antallet af kontakter til godt 3,7 mio - det højeste nogensinde. Vi har fået nye seere til TV 2-familien, og det skyldes især TV 2 NEWS, siger Michael Dyrby.

NEWS er den mest fremgangsrige kanal - igen
TV 2 NEWS er igen i 2009 den mest fremgangsrige kanal i Danmark med en stigning i seerandel på 50 procent – fra en seerandel på 1,6 procent i første halvår 2008 til 2,4 procent i 2009. Her får danskerne en helt anden måde at se nyheder på.

- TV 2 NEWS kan stige på og præsentere den korte og rå nyhed, når den sker – og herefter folde den ud hele dagen og lade alle komme til orde, hvis nyheden er stor nok. NEWS elsker nyheder, når de sker, og vi må gerne være nørdede og detaljerede, når det sker med begejstring, siger Michael Dyrby, der lover, at NEWS har nye magasinprogrammer på vej.

Danskerne bruger mere og mere tid på at se TV 2 NEWS. En NEWS-seer bruger i gennemsnit 36 minutter om dagen på kanalen – mere tid end danskere, der holder avis, bruger på deres daglige avis.

Tidsforbruget på TV 2 NEWS har været kraftigt stigende. I 2007 var tallet 21 minutter, og dette tv-forbrug på NEWS voksede i 2008 til 29 minutter.

Også på nettet har nyhedsdækningen og nyhedsforbruget været i stigning, og også på nyhederne.tv2.dk er der nyskabelser på vej.

Læs mere om seertal til landsnyhedsudsendelser her og om seertilslutningen til magasinprogrammerne her.

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}