I årets første tre kvartaler opnår TV 2 et resultat før finansielle poster (EBIT) på 247 mio. kr.
TV 2 har i de første tre kvartaler i 2017 et resultat før finansielle poster (EBIT) på 247 mio. kr. mod 83 mio. kr. i 2016. Resultatfremgangen ligger i forlængelse af resultatet for 1. halvår 2017.
EBIT i 3. kvartal 2017 er 74 mio. kr. mod 21 mio. kr. i 2016. Resultatforbedringen i 3. kvartal skyldes primært et fald i omkostningerne i forhold til samme kvartal 2016, som var præget af den store sportssommer. I årets første ni måneder er omkostningerne reduceret med 96 mio. kr.
Omsætningen på 2.016 mio. kr. er steget 3,5 % i de første ni måneder i 2017 svarende til 68 mio. kr. Reklameomsætningen er steget 2,1 %, mens abonnementsomsætningen er steget 5,2 %. I 3. kvartal 2017 er omsætningen steget med 3 mio. kr. svarende til en stigning på 0,5 %.
TV 2-familiens seerandel blandt alle danskere er 37,6 % i de første ni måneder af 2017, hvilket er på niveau med 2016. Den samlede tv-sening er relativt stabil med et fald på 1 %.
Antallet af brugere på TV 2s digitale platforme er stigende i forhold til 2016, og der er fortsat vækst i antallet af abonnenter til TV 2 PLAY.
På baggrund af kvartalsregnskabet ændrer TV 2 forventningerne til et resultat før finansielle poster (EBIT) på 260-280 mio. kr. i 2017 mod tidligere 225-275 mio. kr.