Stærk dansk tilstedeværelse ved Cannes Lions 2014

26. marts 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

Danmark får et ekstra jurymedlem i årets nye kategori, Product Design, der er initieret af Danmark og støttet af Udenrigsministeriet. TV 2 støtter projektet og samler igen i år danskerne i Cannes.

Lars Larsen, stifter og head of design i Kilo Design, bliver dommer i kategorien Product Design.

Årets nye kategori i Cannes Lions, Product Design, får et dansk jurymedlem. Lars Larsen, stifter og head of design i Kilo Design, bliver dommer i kategorien, og Lars Larsen bliver dermed det fjerde danske jurymedlem ved årets VM i reklame i Cannes.

- Udnævnelsen er en stor ære, og jeg ser frem til en intens og spændende dialog omkring, hvad godt design er i dag. Årets produktkategori sætter fokus på relationen mellem brand og produkt, som set fra mit perspektiv giver rigtig god mening, når vi taler design. Jeg glæder mig meget til at møde store kreative kapaciteter fra hele verden og give mit bidrag til debatten og uddelingen af løverne, siger Lars Larsen.

Initieret af Danmark
Den nye kategori, der fokuserer på branding af produktdesign, introduceres på dansk foranledning, og det er handels- og udviklingsminister Mogens Jensen, der har underskrevet en aftale med reklamefestivalen i Cannes om at være sponsor for den nye kategori.

- Dansk produktdesign er i verdensklasse og fortjener at spille på den største af alle scener. Den scene har regeringen med sponsoratet betalt for, og så har den kreative branche alle muligheder for at udfolde sig ved at fortælle historien om danske brands og design, siger Mogens Jensen i en pressemeddelelse fra Udenrigsministeriet.

I den nye danske kategori dyster designs inden for høretelefoner, regnfrakker, møbler, løbesko, spisestel, cykler etc. Priserne for branding af produktdesign vil gå til virksomheder, der sammen med et reklamebureau på bedste vis har formået at nyfortolke og nylancere et velkendt og klassisk brand.

Handels- og udviklingsminister Mogens Jensen deltager som vært for flere arrangementer på den danske stand i Cannes, der etableres til lejligheden.

Standen har fokus på de danske reklamebureauer og på dansk produktdesign og vil gennem en række events forsøge at favne det danske over en bredere kam. Standen organiseres i et samarbejde mellem Udenrigsministeriet og brancheforeningen Kreativitet og Kommunikation.

TV 2, der for syvende år i træk er den danske repræsentant i Cannes, støtter også den danske stand og vil desuden i lighed med tidligere år arrangere en samling af danskerne i Cannes i samarbejde med Creative Circle og Kreativitet og Kommunikation.

Ud over kategorien Product Design er Danmark repræsenteret i tre andre juryer, nemlig Film, Mobil og Media.

Læs mere her.

Om Lars Larsen:
Lars Larsen er grundlægger af Kilo Design og partner i KiBiSi og betegnes i dag som en af de mest indflydelsesrige designere i Skandinavien. Hans kompromisløse tilgang til design har blandt andet erhvervet ham Dansk Design pris, Berlingske Nyheds Magasin - Talent 100 og Red Dot Award: Best of the Best samt produkt design i den permanente udstilling på SFMOMA. Blandt hans kunder finder man blandt andet Aiaiai, Louis Poulsen, Hay, Muuto, Royal Copenhagen, Fritz Hansen mfl.

Om Kreativitet & Kommunikation
Kreativitet & Kommunikation er en brancheforening for alle, der beskæftiger sig med rådgivning, kreativitet og kommunikation. Sammen med Dansk Erhverv udgør de en stærk kombination med adgang til et omfattende forretningsmæssigt netværk, øget politisk indflydelse samt en lang række rådgivnings- og serviceydelser.

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}