Sportssommeren trækker positive spor ind i efteråret

TV 2s indholdsdirektør, Anne Engdal Stig Christensen, glæder sig blandt andet over, at 3. kvartal i år er det stærkeste af slagsen siden 2011 for TV 2s hovedkanal. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

TV 2s indholdsdirektør, Anne Engdal Stig Christensen, glæder sig blandt andet over, at 3. kvartal i år er det stærkeste af slagsen siden 2011 for TV 2s hovedkanal. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

12. oktober 2016;
Af: TV 2 Kommunikation

Danskernes massive interesse for sommerens sport giver TV 2 en historisk stor seerfremgang i 3. kvartal – og har givet kanalen en god start på efterårssæsonen.

Juli og augusts store sportsevents sætter deres tydelige spor i seerandelene i 3. kvartal 2016, hvor både TV 2- og DR-kanalerne oplever klar fremgang i forhold til samme kvartal sidste år.

TV 2-kanalerne går frem til 39,5 procent i samlet seerandel i 3. kvartal – en fremgang, som især skyldes fremgang til TV 2s hovedkanal på cirka tre procentpoint. Også TV 2 SPORT og TV 2 ZULU går frem.

For TV 2s hovedkanal er 3. kvartal i år det stærkeste af slagsen siden 2011. Faktisk skal man mere end 20 år tilbage – til 1995 – for at se en større år-til-år-fremgang i 3. kvartal til TV 2s hovedkanal.

- Det er vi super glade for. Vi havde et godt OL, og vi lancerede under OL nogle prime time-programmer i bl.a. livsstilsgenren, der trak mange seere, og som vi har formået at holde fast i, efter at OL sluttede. 

- Når vi bryder det ned, er der fremgang på alle ugens dage, og det er, uanset om man medregner sport eller ej, siger TV 2s indholdsdirektør, Anne Engdal Stig Christensen, som også glæder sig over fremgang i tidsrummet klokken 17-20, hvor TV 2 har ændret programflowet og opprioriteret nyheder og aktuelle interviews i ’Go’ aften Danmark’.

Blandt TV 2s øvrige kanaler er der fremgang til TV 2 SPORT, TV 2 ZULU og TV 2 FRI, mens TV 2 CHARLIE og TV 2 NEWS går lidt tilbage. NEWS' tilbagegang kommer bl.a., fordi juli 2015 var præget af nyhedsdækningen efter folketingsvalget 18. juni og den efterfølgende regeringsdannelse.

Også DR-kanalerne har samlet set klar fremgang i 3. kvartal, mens der er betydelig tilbagegang til TV3-kanalerne og Discovery Networks-kanalerne.

Billede {0} af {1}