Ny vejrvært på TV 2

32-årige Sara Maria Franch-Mærkedahl er det nye ansigt i de nye vejr-rammer på TV 2.

I forbindelse med fornyelsen af TV 2|VEJRET har TV 2 søgt efter endnu et medlem af vejrholdet – en ny vejrvært. Og her er valget faldet på den 32-årige Sara Maria Franch-Mærkedahl. (Foto: Anders Helmer / TV 2)

TV 2 tog i april et helt nyt nyhedsstudie i brug og dermed også helt nye rammer for TV 2|VEJRET. Det nye nyhedsstudie rummer bl.a. et nyt HD-vejrstudie og en udendørs vejrgård, hvorfra TV 2|VEJRET kan sende sine daglige vejrudsigter.

I forbindelse med fornyelsen af TV 2|VEJRET har TV 2 søgt efter endnu et medlem af vejrholdet – en ny vejrvært. Og her er valget faldet på den 32-årige Sara Maria Franch-Mærkedahl.

- Sara Maria har et indlysende skærm- og formidlingstalent og er meget optaget af, hvordan vejret påvirker danskernes dagligdag. Og så er hun sympatisk, positiv og meget TV 2sk i sin udstråling, forklarer redaktør på TV 2|VEJRET, Ninna Kokholm.

Sara Maria er lige nu i oplæring hos TV 2s mere erfarne vejrværter, så hun er helt klar til at formidle de første vejrudsigter i slutningen af maj.

- Jeg er allerede ved at være godt inde i vejrsystemerne og -jargonen, og glæder mig rigtig meget til at komme i gang. Jobbet er på mange måder en videreudvikling af det formidlingsarbejde, jeg har arbejdet med frem til nu - med live-delen som en ekstra spændende udfordring. Jeg er selv meget optaget af, hvordan vejret påvirker vores dagligdag, og jeg bruger vejrudsigterne helt konkret i min hverdag både som husejer og som børnefamilie. Jeg glæder mig meget til at arbejde med formidlingen af vejret til danskerne, siger Sara Maria Franch-Mærkedahl.

Sara Maria Franch-Mærkedahl har tidligere arbejdet med formidling i forskellige sammenhænge, bl.a. reklamefilm og modelarbejde. Sara Maria har også tidligere arbejdet i tøjbranchen blandt andet som agent - og så er hun i øvrigt datter af en cirkusartist. Sara Maria er på skærmen fra slutningen af maj.

En del af TV 2|NYHEDERNE
TV 2|VEJRET er fra april blevet en del af TV 2|NYHEDERNE. Det giver TV 2|VEJRET bedre billeder og mere journalistisk tyngde, når vejrsituationen kræver det – og mulighed for endnu bedre vejrindslag i NYHEDERNE. Det nye studie betyder også ibrugtagning af et nyt design og ny, informativ grafik, som løbende udvikles.