Ny social-enhed skal styrke den digitale udvikling af ZULU-brandet

01. september 2017;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 ZULU samler alle kreative SoMe-kræfter og opruster på det digitale område i en ny enhed – ZULU Social. Den kreative teamleder er hentet hos Universal Music.

TV 2 ZULU forstærker arbejdet med at udvikle ZULU fra en tv-kanal til et indholdsbrand på tværs af platforme. I den forbindelse samler ZULU og TV 2 Marketing de kreative kræfter på det digitale område i en ny enhed, ZULU Social – og teamlederen bliver et kvindeligt stjerneskud, som ZULU har fundet i musikbranchen.

Creative Team Lead for ZULU Social bliver nemlig 31-årige Samantha Foltmar. Hun kommer fra en stilling som Head of Social ved Universal Music, hvor hun bl.a. har været med til at bygge Gulddrengs brand og social-profiler op fra start.

- På trods af Samanthas unge alder har hun en solid senior profil samtidig med, at der på ingen måde ”går plejer i den”. Hun er originalt og eksperimenterende tænkende og optaget af at sætte nye standarder inden for content markedsføring på tværs af platforme. Og det er præcis dét fokus, vi har på ZULU, siger digital teamchef i TV 2 Marketing, Cecilie Venndt.

TV 2 ZULUs kanalchef, Sune Roland, siger:

- I efteråret sidste år tog vi et kalkuleret bet, da vi startede det, vi døbte Z-redaktionen. Målsætningen var hver dag at udkomme med et ZULU’sk take på virkeligheden og sikre, at brandet var synligt i vores følgeres feed dagligt, og det er lykkedes at vækste følgerskaren til over 200.000. Nu tager vi alle erfaringerne fra dette innovations-arbejde og løfter ind i ZULU Social som en naturlig konsekvens af, at et powerbrand som ZULU skal være lige så present digitalt og på tværs af platforme som i tv-fladen. Og når vi nu indholdsmæssigt er i gang med at dreje ZULU til at være mere relevant for flere, er det en ideel situation at have et dreamteam bag skærmene i ZULU Social.

Samantha Foltmar - er tiltrådt som Creative Team Lead i den nye enhed ZULU Social. Hun kommer til TV 2 fra en stilling som Head of Social ved Universal Music.


”Vi skal lave digital ballade sammen!”
Samantha Foltmar tiltræder på TV 2 fredag 1. september – og hun siger:

- Fremtidens digitale indhold bliver defineret af dem, som har visionerne, og det har både ZULU og TV 2 Marketing. Jeg er derfor meget begejstret for muligheden for at blive en del af dette hold og tage den kreative styring for den nye ZULU Social-enhed. Jeg glæder mig vildt meget til alle de nye faglige udfordringer og til alt det digitale ballade, vi skal lave sammen!

Den nye ZULU Social-enhed skal beskæftige sig med markedsføringen og udfoldelsen af programuniverserne omkring ZULUs egenproduktioner og events og herudover have ansvaret for den dagsaktuelle aktivering af brandet på de sociale og digitale platforme. Målet er den totale sammensmeltning mellem content og markedsføring, uanset hvor brugerne møder indholdet. 

Den nye enhed ZULU Social er skabt i et tæt samarbejde mellem TV 2 Marketing og Programafdelingen i TV 2 Networks – og teamet bliver organisatorisk en integreret del af Kreativt Team i TV 2 Marketing.

Billede {0} af {1}