Hidtil stærkeste start på året for TV 2 NEWS

22. maj 2013;
Af: TV 2 Kommunikation

NEWS har øget sin seerandel med 20 procent i 2013 – og væksten tog især fart, da DR lukkede sin nyhedskanal Update.

Kanalchef Mikkel Hertz, TV 2 NEWS. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

TV 2 NEWS er på vej til sit hidtil bedste år. På nuværende tidspunkt er TV 2 NEWS Danmarks sjettestørste kanal, og NEWS har dermed overhalet både TV3+ og Kanal 5 i forhold til samme tidspunkt i 2012.
 
- Et forår med store nyhedsbegivenheder og en stærk redaktionel indsats på NEWS er blevet belønnet af seerne. Samtidig har vi forstærket dækningen i bl.a. morgenfladen og har udviklet og taget et nyt grafisk design i brug, siger kanalchef Mikkel Hertz, TV 2 NEWS.
 
TV 2 NEWS’ fremgang har især taget fart, efter at DR lukkede nyhedskanalen DR Update.

I de første ni uger af 2013 voksede TV 2 NEWS med 11 procent i forhold til 2012, men siden uge 10 – hvor DR Update lukkede – har NEWS’ seerfremgang været på 28 procent i forhold til de samme uger i 2012.
 
Hurtig og grundig besked på NEWS
Samlet set har TV 2 NEWS i 2013 øget sin andel af tv-seningen med 20 procent – fra 3,2 procent af tv-seningen i de første fire og en halv måned af 2012 til knap 3,9 procent i samme periode af 2013.
 
- Seerne oplever i stadig højere grad, at der kun er én nyhedskanal i Danmark – nemlig TV 2 NEWS. Og når der sker store nyhedsbegivenheder som f.eks. terrorbombning i Boston, Margaret Thatchers død, valg af ny pave, lærer-lockout, store politiske forlig på Christiansborg og markante SF’ere i udbrud fra partiet, har seerne kun ét sted at gå hen, hvis de vil have hurtig og grundig besked. Det er netop det, som seertallene i 2013 er udtryk for, vurderer Mikkel Hertz.
 
Fremgangen til TV 2 NEWS har også resulteret i en række dage med rekordhøje seerandele, dækningstal og seertid på kanalen. I 2013 bruger NEWS-seerne i gennemsnit 47 minutter om dagen på at se kanalen. Det er omtrent den dobbelte af, hvad en avislæser bruger på den daglige avis.
 
I gennemsnit bruger 850.000 danskere TV 2 NEWS hver dag, og kanalen kan ses i cirka 70 procent af de danske husstande. Tidligere på foråret gennemførte TV 2 NEWS en reklamekampagne for en række af kanalens faste magasinprogrammer, bl.a. ”Ellemann|Lykketoft”, ”Tirsdagsanalysen”, ”Ankerdal på NEWS” og ”Kulturen på NEWS”. I disse uger viser TV 2 NEWS bl.a. spots med syv store kulturpersonligheder for at gøre opmærksom på kanalens daglige kulturmagasin.

 

 

 

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}