Fremgang til NYHEDERNE

29. december 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

Tendens i 2009: NEWS tordner frem - og flere seere til især TV 2s nyhedsudsendelser.

Nyhedschef Michael Dyrby, TV 2.

Selv om danskerne i stigende grad henter nyheder på internettet, går det ikke ud over seeertallene til tv-nyheder. Tværtimod.

Danskerne ser flere tv-nyheder, og især TV 2s store nyhedsudsendelser har i 2009 fået flere seere, viser Gallups seermålinger.

Samtidig er TV 2 NEWS i 2009 stormet frem, og kanalen er igen i år Danmarks mest fremgangsrige kanal.

- 2009 har været et fantastisk år for nyhedsbranchen og for TV 2. Jeg glæ-der mig over, at TV 2s nyhedsafdeling er skruet sammen på en sådan måde, at vi kan give det bedste fra alle verdener til vores seere, sagde TV 2s nyhedschef, Michael Dyrby, i julens debatprogram "Presselogen" på TV 2 NEWS - og fortsatte:

- På TV 2s hovedkanal er vi i de store nyhedsudsendelser i stand til at give perspektiv og gode, kontante, billedrige historier. Og så har vi NEWS, som mere og mere bliver en kanal, der kan dække nyhederne, mens de sker. COP15 og statsministerskiftet i april er eksempler på, hvor vigtigt det er, at vi har en nyhedskanal i Danmark.

NYHEDERNE øger forspringet til TV AVISEN
TV 2|NYHEDERNE 19.00 er fortsat Danmarks mest sete landsnyhedsudsendelse, og i 2009 har TV 2 formået at øge forspringet til DR1s mest sete nyhedsudsendelse, TV AVISEN 21.00.

Samtidig har NYHEDERNE 22.00 i de seneste år halet ind på TV AVISEN 21.00 på tredjepladsen over de mjest sete nyhedsudsendelser.

Regionale nyheder er populære
Allermest set af de danske nyhedsprogrammer er Regionalprogram 19.30 med cirka 800.000 seere. Også de øvrige regionale nyhedsprogrammer har haft seerfremgang i år.

Alle TV 2s nyhedsudsendelser har opnået seerfremgang i 2009. Hos DR er der lille fremgang til DR2-nyhedsudsendelserne og til TV AVISEN 18.30 og 21.00, mens DR Updates nyhedsudsendelser også i 2009 gik tilbage.

------------------------------------

Se også "Året der gik set fra TV 2s nyhedshelikopter".

 

 

Seertal til nyhedsudsendelser:

Seertal for nyheder i 2009 (12 år+) - til og med 27. december Nr. Kanal Program Seertal '09 Seertal '08 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 801.000 (761.000) 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 778.000 (756.000) 3. DR1 TV AVISEN 21.00 686.000 (678.000) 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 620.000 (593.000) 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 559.000 (516.000) 6. DR1 TV AVISEN 18.30 491.000 (481.000) 7. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 479.000 (477.000) 8. TV 2 Regionale nyheder 18.10 461.000 (448.000) 9. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 167.000 (147.000) 10. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 164.000 (159.000) 11. TV 2 Regionale nyheder 16.10 155.000 (138.000) 12. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 123.000 (118.000) 13. TV 2 Regionale nyheder 12.10 114.000 (100.000) 14. DR2 Deadline 22.30 106.000 (103.000) 15. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 93.000 (75.000) 15. DR2 Deadline 17.00 79.000 (75.000) 17. DR2 DR2 Udland 72.000 (62.000) 18. DR1 DR Update 15.00 57.000 (59.000) 19. DR1 DR Update 12.00 42.000 (47.000)

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}