Flere priser til ”årets virale hit”

'Alt det vi deler' er blevet hædret flere fine priser henover de seneste måneder. Her et billede fra den danske version af TV 2s image-film. (Fotos: TV 2)

TV 2s ’Alt det vi deler’ er en film og kampagne, der fortsætter med at få hæderspriser. Dansk ekspert kalder ’Alt det vi deler’ for årets virale hit.

I begyndelsen af 2017 gik TV 2s branding-film ’Alt det vi deler’ i luften og skabte stor opmærksomhed først i Danmark og efterfølgende i store dele af verden. Senere vandt filmen mange priser, bl.a. ved Cannes Lions, der også kaldes VM i reklame. Og her i slutningen af 2017 fortsætter ’Alt det vi deler’ med at høste både priser og hædrende omtale.

I sidste uge blev årets EM i reklame, i skikkelse af Cannes-lillesøsteren Eurobest, afsluttet i London med en stor prisceremoni.

Den danske Eurobest-topscorer blev netop TV 2s og reklamebureauet &Co.’s ’Alt det vi deler’ med to flotte Grand Prix’er, to guld, en sølv og to bronze. Filmen er produceret af Moland Film og instrueret af Asger Leth. Ved samme festival blev &Co. kåret som Europas tredjebedste bureau i 2017.

Tidligere i november blev ’Alt det vi deler’ hædret med en sølv-Epica i kategorien ’Media & Entertainment’ ved uddelingen af Epica Awards i Berlin. ’Alt det vi deler’ er ligeledes med i kapløbet om hæderen ved The Most Contagious Campaigns of 2017, der afgøres i London i aften, onsdag.

’Alt det vi deler’ / ’All That We Share’ er blevet en af de største virale succeser fra dansk hånd. Filmen er vist over 377 millioner gange på sociale medier og er blevet delt cirka syv millioner gange. ’Alt det vi deler’ er blevet kommenteret og spredt af bl.a. politikere, kendisser og helt almindelige borgere i hele verden.
Se eller gense filmen her.

TV 2-filmen 'Alt det vi deler' har modtaget hæder og priser i både ind- og udland. (Foto: TV 2)

”Skaber socialt engagement på tværs af landegrænser”
TV 2s og &Co.’s branding-film bliver særdeles rosende omtalt af den danske ekspert, Jesper Laumand, managing director for Oath i Norden, i en såkaldt adventslåge på markedsforing.dk under overskriften ”Årets virale hit”. 

- TV 2s ’Alt det vi deler’ er et glimrende eksempel på fremragende kommunikation, der tapper ind i en samfundsnerve og involverer på et følelsesmæssigt plan, der skaber socialt engagement på tværs af landegrænser. Samtidig er den et fremragende eksempel på den ”moderne” virale kampagne, hvor fokus er på noget større end bare annoncørens produkter, siger Jesper Laumand til markedsforing.dk og fortsætter:

- Hvis man vil have succes i nutidens medielandskab, er det afgørende, at man som brand tør have en holdning og derefter leve op til den og lade den gennemsyre sin kommunikation. Herudover er det på kampagneniveau afgørende at investere i højkvalitetscontent og planlægge efter den bedst mulige timing af launch. TV 2-kampagnen er et godt eksempel på, når alle disse faktorer går op i en højere enhed.