Flere og flere ser TV 2 NEWS

TV 2 NEWS' eftermiddagsprogram 'NEWS & Co.' er en af de mange årsager til kanalens stærke fremgang i år. På billedet ses to af værterne i 'NEWS & Co.', Charlotte Beder og Søren Lippert. (Foto: Mew / TV 2)

TV 2 NEWS' eftermiddagsprogram 'NEWS & Co.' er en af de mange årsager til kanalens stærke fremgang i år. På billedet ses to af værterne i 'NEWS & Co.', Charlotte Beder og Søren Lippert. (Foto: Mew / TV 2)

04. oktober 2017;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2s nyhedskanal fik sit stærkeste 3. kvartal og sin stærkeste september nogensinde. ”Danskerne har fået øje for, at NEWS er meget mere end breaking news”, siger kanalens chefredaktør.

TV 2 NEWS er blevet en større del af flere og flere danskeres hverdag. Kanalen bruges dagligt af flere end en halv million danskere, og det er en stigning på 20 procent i forhold til sidste år. På ugebasis ser 1,25 mio. forskellige danskere med på NEWS - også en fremgang på 20 procent fra 2016.

I 3. kvartal var TV 2 NEWS Danmarks fjerde mest sete kanal, og i både 3. kvartal og september fik kanalen sine højeste seerandele nogensinde i disse perioder.

September 2017 var endda en måned uden de meget store breaking news-dage, og alligevel overgik måneden alle øvrige september inklusive 2011, hvor der var folketingsvalg.

- Breaking news kan noget helt særligt, men vi oplever adskillige af de ”almindelige dage”, hvor vi i kraft af varieret nyhedsdækning, debatter og stærke magasiner opnår meget høj seertilslutning. Vi er inde i en udvikling, hvor flere og flere har fået øje for, at NEWS er meget mere end breaking news, siger kanalens chef, chefredaktør Ulla Pors Nielsen.

Chefredaktør Ulla Pors Nielsen, TV 2 NEWS. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

Flere vitaminer i NEWS-fladen
Kanalchefen siger, at TV 2 NEWS nu griber flere dagsordener og programsætter debatter om væsentlige samfundsemner.

- I september har vi f.eks. tre gange debatteret samfundsvæsentlige emner på bagkant af en undersøgende dokumentar på TV 2. Vi vil gerne give seerne endnu flere vitaminer, og det kan bl.a. ske i form af debatter om vigtige emner, som mange taler om, siger Ulla Pors Nielsen.

Hun glæder sig over, at det er alle dele af TV 2 NEWS’ programflade, der oplever fremgang.

- Jeg tror, seerne har opdaget, at vi arbejder meget med variation i vores sendeflade. Ja, vi er en nyhedskanal, men vi fortæller ikke den samme nyhedshistorie på samme måde hele dagen. Vi arbejder med at udvikle historierne, give analyse og perspektiv – og med at variere stemning og tempo. Lige fra vores stærke morgenflade hen over dagens nyhedsopdateringer til det nyskabende ’NEWS & Co.’ og i vores magasinprogrammer, siger Ulla Pors Nielsen.

Fra denne måned udvider TV 2s nyhedskanal weekendens tilbud og sender en times ’22NEWS’ fredag, lørdag og søndag. Her giver NEWS seerne både det prioriterede overblik over dagens begivenheder og tid til at gå i dybden. Læs mere om ’22NEWS’ her.

Tirsdag 3. oktober 2017, på dagen for Folketingets åbning, fik NEWS' politiske magasin 'Tirsdagsanalysen' sit hidtil højeste seertal. I anden del af programmet blev statsminister Lars Løkke Rasmussen (tv.) interviewet af Michael Kristiansen (th.), Peter Mogensen og vært Anne Vig. (Videoprint: TV 2)

Stærke og etablerede magasinprogrammer
Magasinprogrammerne på NEWS er endnu en succeshistorie i 2017, for magasinerne er blevet mere etablerede og populære end nogensinde før.

- Det gælder de gode klassikere som ’Tirsdagsanalysen’ og ’Presselogen’. Tirsdagsanalysen havde i går, på Folketingets åbningsdag, endda sin mest sete udsendelse nogensinde, bl.a. med besøg af statsministeren. Samtidig vokser de nyere magasiner ’Besserwisserne’, ’Verden ifølge Trump’ og ’Lippert’, og også de særlige magasinprogrammer som f.eks. dem, vi lavede op til og efter det tyske valg, har stor interesse hos danskerne, siger Ulla Pors Nielsen.

Senere på måneden vil TV 2 NEWS sætte gang i sin dækning op til kommunal- og regionsvalget, bl.a. med en række magasiner op til valget, der finder sted 21. november.

Billede {0} af {1}