2007 var DSBs år

31. januar 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

Seerne elsker DSBs tv-reklamer med Harry & Bahnsen, som også er bedst til at brande produktet. Reklamer for biograffilm giver størst købsinteresse, mens T. Hansen lavede den mest kreative tv-reklame. Reklameprisen "Den Glade Seer" kårer 2007s bedste reklamer.

DSB lavede de tre mest populære reklamer i 2007. Se hele top ti ved at klikke på billedet.

Ingen over og ingen ved siden af Harry & Bahnsen! Så kort og præcist kan det siges, når 2007 med reklameprisen ”Den Glade Seer” skal opsummeres. I hvert fald i to af de fire kategorier.

Det er seerne på TV 2, der bestemmer, hvilke tv-reklamer, der måned efter måned og ved årets afslutning skal vinde i de fire kategorier i ”Den Glade Seer”, og et kig på årets hitliste for ”liking” afslører, at DSB-reklamer indtager de første tre pladser og er placeret yderligere to gange blandt de ti reklamer, som seerne bedst kan lide.

Danske Spils reklamer er også populære hos seerne og har således tre af deres tv-reklamer fra 2007 placeret blandt på top ti.

På ”branding”-hitlisten indtager Harry & Bahnsen også førstepladsen, ligesom der er yderligere seks DSB-reklamer blandt de ti mest populære.

Kreative er DSBs reklamer også ifølge seerne, men ikke kreative nok til de to topplaceringer, der besættes af T. Hansen Gruppen og Coca Cola.
Til gengæld er DSB ikke at finde på hitlisten for kategorien ”købsinteresse”. Her er det reklamer, der opfylder et ”her og nu”-behov samt reklamer, der taler til vores samvittighed, som slås om topplaceringerne. Således er der reklamer for to biograffilm helt i top, mens reklamer fra Elsparefonden, Dansk Retursystem og Dansk Røde Kors følger lige efter.

Du kan se alle hitlisterne for 2007 på mediaforum.tv2.dk. Her kan du også se, hvor mange placeringer de enkelte annoncører og reklamebureauer har haft på årets ”Den Glade Seer”-hitlister.

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}