19-NYHEDERNE er fortsat størst

30. december 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

Tendens i 2008: NEWS tordner frem - og flere seere til de store nyhedsudsendelser klokken 19, 21 og 22.

Nyhedschef Michael Dyrby, TV 2.

To tendenser har præget danskernes nyhedsfor-brug på tv i 2008. Dan-skerne har taget TV 2 NEWS til sig i fantastisk grad, og samtidig har de store og gennemkompo-nerede nyhedsudsendel-ser haft vækst i seertal.

Den udvikling vækker glæde hos TV 2s ny-hedschef, Michael Dyrby.

- TV 2 NEWS er blevet et fantastisk aktiv for danskerne - og for TV 2. Jeg oplever hver eneste dag, at folk henvender sig til mig for at rose NEWS og fortælle om den glæde og det udbytte, de har af kanalens nyheder, interviews og magasinprogrammer. Det er en stor fornøjelse, siger Michael Dyrby og fortsætter:

- De store og gennemredigerede nyhedsudsendelser klokken 19 og 22 på
TV 2 kan til gengæld noget andet: De skaber overblik over dagens mange nyhedshistorier og giver seerne sikkerhed for, at de er opdateret om de vigtigste begivenheder på dagen.

TV 2 NEWS har gennem 2008 sat den ene seerrekord efter den anden, og kanalen er årets mest fremgangsrige kanal i Danmark. TV 2 NEWS bruges nu af cirka 1,4 mio. danskere hver uge, og en NEWS-seer bruger dagligt omkring en halv time på at se nyheder på kanalen.

19-NYHEDERNE er fortsat størst
En status over danskernes sening af tv-nyhedsudsendelser i 2008, viser at TV 2|NYHEDERNE fortsat er Danmarks mest sete udsendelse, og NYHEDERNE 19.00 har endda haft fremgang i antallet af seere i 2008 til 756.000.

NYHEDERNE 19.00 har øget forspringet til DR1s største nyhedsudsendelse, TV AVISEN 21.00, der i 2008 er set af 678.000 i snit. Nummer to på listen over de mest sete nyhedsprogrammer er Regionalprogram 19.30 med 748.000 seere.

Alle disse tre største nyhedsudsendelser har haft seerfremgang i 2008, og det samme har NYHEDERNE 22.00 og FINANS, Regionale nyheder 22.20 samt NYHEDERNE 14.00 og FINANS.

De øvrige nyhedsudsendelser har haft uændret eller vigende seertilslutning. Størst relativ tilbagegang er der til DR Update 12.00, der i 2008 har afløst TV AVISEN 12.00.

Samlet set har TV 2 øget sin dækning på nyhedsområdet, idet flere danskere end i 2007 gør brug af TV 2 nyhedstilbud. I 2008 har i snit 3,6 mio. danskere gjort brug af nyhedstilbuddene på TV 2 og TV 2 NEWS - en fremgang fra 3,5 mio. i 2007.

Læs om den kommende kampagne for TV 2 NEWS.

 

 

Seertal til nyhedsudsendelser:

Seertal for nyheder i 2008 (12 år+) - til og med 28. december Nr. Kanal Program Seertal '08 Seertal '07 1. TV 2 NYHEDERNE 19.00 756.000 (734.000) 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 748.000 (704.000) 3. DR1 TV AVISEN 21.00 678.000 (667.000) 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 593.000 (576.000) 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 511.000 (474.000) 6. DR1 TV AVISEN 18.30 481.000 (482.000) 7. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 477.000 (494.000) 8. TV 2 Regionale nyheder 18.10 448.000 (448.000) 9. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 159.000 (169.000) 10. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 147.000 (176.000) 11. TV 2 Regionale nyheder 16.10 138.000 (146.000) 12. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 118.000 (121.000) 13. DR2 Deadline 22.30 103.000 (111.000) 14. TV 2 Regionale nyheder 12.10 100.000 (102.000) 15. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 75.000 (70.000) 15. DR2 Deadline 17.00 75.000 (86.000) 17. DR2 DR2 Udland 62.000 ej sendt 18. DR1 DR Update 15.00 59.000 (68.000) 19. DR1 DR Update 12.00 47.000 (62.000)

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}