DEN FØRSTE DIGITALE TID


På internettet i 1998
TV 2 kom på internettet som ti-årig, da tv2.dk gik i luften 14. oktober 1998. Inden da havde tekst-tv i nogle år været TV 2s primære supplement til tv, men internettet udvidede som bekendt brugernes mulighed for at blive løbende opdateret på nyheder, sport og TV 2s programmer på nye platforme.

Siden da har TV 2s digitale tilbud til danskerne udviklet sig markant. TV 2s indhold er i dag tilgængeligt på alle digitale platforme – pc, mobil og tablet – og TV 2s digitale medier er blandt danskernes foretrukne.

tv2.dk kom hurtigt i voksealderen og udvidede i de følgende år med mange flere tilbud inden for nyheder, sport, underholdning og tv.

Efterspørgslen efter at kunne se tv på nettet voksede stærkt i de følgende år, og i december 2004 gik TV 2 i luften med on demand-tjenesten TV 2 Sputnik, som i dag er relanceret og har skiftet navn til TV 2 PLAY. Her kan brugerne se alle TV 2s kanaler live, og så kan de se deres favoritprogrammer on demand, dvs. når de vil, og hvor de vil – og naturligvis både på pc, mobil, tablet og senest på udvalgte smart-tv, via Google Chromecast samt udvalgte programmer og kanaler via AirPlay.

Tv2.dk blandt Danmarks mest besøgte websites
Tv2.dk er vokset til at være et af de mest besøgte websites herhjemme. På månedsbasis besøges tv2.dk af over 1,5 millioner danskere, og tallet er stigende.

TV 2 er også i front på de mobile tilbud til danskerne. TV 2s applikationer (apps) til mobilen – bl.a. TV 2s Nyheds- og Sportscenter, TVTID og TV 2 Vejret – er blandt de mest brugte i Danmark, og også i forbindelse med større events og programmer tilbyder TV 2 danskerne mobile second screen-løsninger som supplement til tv-dækningen.

TV 2 har desuden en bred vifte af tilbud på de sociale medier og er i dag til stede på bl.a. Facebook, Twitter og Instagram, hvor stationen når ud til over 1,5 mio. danskere, der følger TV 2s kanaler og programmer.

Imens de nye medier er tordnet frem, lever det ”gamle” medie tekst-tv et solidt og populært liv. TV 2s tekst-tv gik for alvor i luften i 1993 og udvidede i de følgende år med flere nyheder, sport, programoplysninger m.m. TV 2-kanalernes tekst-tv bruges hver dag af flere end en halv million danskere og har siden 2006 været Danmarks mest populære tekst-tv.